Doktori disszertációk
Doktorálók |
Év |
Tézisek |
English summary |
Értekezés címe Doktori mestermunka és kiállítás anyaga |
Doktori dolgozat (HU) | |
Balázs József Tamás | 2023 | MŰ - HELY Mű és környezet kölcsönhatása |
||||
Tóth Gábor Álmos | 2023 | XVII. századi itáliai basso continuo klasszikus gitáron | ||||
Maljusin Mihály | 2023 | Megjegyzések a négyzetrács problémaköréhez A rácsozatosság mint szemléleti mód és szerkezeti elv |
||||
Mikó Szilvia | 2023 | Neotonalitás és eklekticizmus a kortárs magyar operában. Gyöngyösi Levente: A gólyakalifa |
||||
Tóth Zsuzsa | 2023 | Emlékezetdiskurzus és identitáskeresés Gondolatok a rendszerváltást követően megjelent magyar kritikai művészettel kapcsolatban |
||||
Varga-Deák Márta | 2023 | Zathureczky Ede: Művészember-mesterember A Hubay-iskola egyedi jellemvonásainak lenyomata Zathureczky Ede és Pauk György előadói stílusában a portamentó használatából kiindulva |
||||
Zsin Bence | 2023 | A megtalált hely Megérkezések szekvenciái |
||||
Saller-Szőke Noémi | 2023 |
A szaxofon-cselló párosának kamarazenei lehetőségei A két hangszer hangszínbeli illeszkedésének bemutatása Edison Denisov szonátáján és a Misstiq Duónak komponált műveken keresztül |
||||
Sinka Krisztina | 2023 |
Kósa György Kínai dalok-sorozatainak |
||||
Solymosi Péter | 2023 | Fanfár – trombita A trombita szólamjáték legjellegzetesebb tematikája, a fanfárjáték jellemzői a klasszikus kor végéig |
||||
Hoffner Tibor | 2023 | Textúrák a férfikari kórusirodalomban a romantikától napjainkig | ||||
Rózsa Bernadett | 2023 | A magyar népzene autentikus formáinak megjelenései a XX. századi kóruszenében | ||||
Ifj. Bánfalvi Béla | 2023 | A francia csellóiskola metodikai elemzése - André Navarra tanításának technikai alapjai | ||||
Fűkő Béla | 2022 | A szobrokba kódolt világkép - A látványt felépítő energetikai viszonyok a szobrászatban, a Ji King energetikai struktúráinak és interpretációinak tükrében | ||||
Hámori Anett | 2022 | A háború és a migráció problémája a kortárs művészetben - A hiány, mint képalkotó eszköz | ||||
Zrínyi Orsolya | 2022 | Auer Lipót szellemi öröksége - Művészetének és pedagógiai munkásságának korszakot meghatározó és azon túlmutató hatásai, az Auer hegedűiskola | ||||
Illés Eszter | 2022 | II. Frigyes szerepe a fuvola irodalomban, a kultúra-mecenatúra jelentősége a porosz királyi udvarban | ||||
Szendrői Zsuzsanna | 2022 |
A szaxofonirodalom alakulása 1970-ig
|
||||
Lázár Zsófia | 2022 |
18. századi egybillentyűs fuvolán alkalmazott artikulációs technikák - Szimpla-, dupla- és triplanyelv korabeli francia, német és angol források alapján
|
||||
Győrffy László | 2022 | Poszthumán stratégiák - Transzgresszív etika és esztétika a kortárs testábrázolásban | ||||
Kalmár Zoltán | 2022 | Szőllősy András rézfúvós kamarazenéje | ||||
Barabás Zsófia | 2022 | Mindenki tud rajzolni – A közlésvágy, a belső látás és a szabadság | ||||
Gergely Réka Erzsébet | 2021 | Sculptura Una – Vizsgálódások a kultúrák megosztottságáról és a szobrászat egységéről | ||||
Bicskey László | 2021 | Zene a lélek tükrében - Szemelvények Bach, Mozart és Haydn vonósirodalmából | ||||
Kiss-Szabó Viktória | 2020 | Takács Jenő: Tarantella zongorára és zenekarra Op. 39. - Műelemzés | ||||
Pintér András Ferenc | 2020 | A festői gesztusrendszerek értelmezése, különös tekintettel a faktúrára és matériára | ||||
Szabó Klarissza Médea | 2020 | Formahatások A tér és a térben megjelenő formák hatása az emóciókra |
||||
Szántó István | 2020 | A népi kultúra metamorfózisa A népi díszítő és tárgykultúra megjelenése a magyar képzőművészetben |
||||
Nagyné Fábián Tímea | 2019 | Jeney Zoltán örökségének jelentősége a magyar zeneművészetben | ||||
Tóth Emília | 2019 | Antonio Caldara: La passione di Gesù Cristo Sepolcro két stílus határán: a stile mixto elemei az olasz és német stílus szintézisében |
||||
Bakos Tibor | 2019 | Az orosz és ukrán harsonaiskola kialakulása a kezdetektől napjainkig | ||||
Váradi Zita | 2018 | A 19. századi vígopera női szerepkörének eredete, stiláris és interpretációs kérdései Norina, az összetett vígoperai nőalak megtestesítője |
||||
Lucza Zsigmond | 2018 | Médiumidézés Transzmediális tendenciák az ezredforduló hazai kortárs festészetben |
||||
Sziksz Eszter | 2018 | Megfogni a megfoghatatlant Avagy az idő és az emlékek múlandósága |
||||
Arnóth Zoltán | 2017 | A klarinét hangja a zenekarban | ||||
Balatoni Sándor | 2017 | A kórus és az orgona árnyékában Lisznyay Szabó Gábor életművének rendszerezése és elemzése |
||||
Bakos András | 2017 |
A társadalmi média szerepe az online művészet fejlődésében Kollaboratív tendenciák az online művészetben |
||||
Boros Miklós János | 2016 |
Személyes képmások Az intuitív tér- és képélményről szobraim tükrében |
||||
Ladányi-Tóth Miklós | 2016 | Ornamentika a kortárs képzőművészetben A kortárs képzőművészeti alkotások minta-felhasználási eljárásai |
||||
Bodonyi József | 2016 | Sodródó képzelet A műalkotás az emlékezet és a képzelet határán |
||||
Mátis Rita | 2016 | Festő és modell ugyanaz avagy miért festi magát a festő | ||||
Palatinus Dóra | 2016 | A köztéri művészet szerepváltozásai | ||||
Horváth Erzsébet | 2016 | Kölcsönös áthatások – A transzparencia a kortárs képzőművészetben (Képmelléklet) |
||||
Márton Enikő | 2015 | Szín-terek a külső és a belső kiterjedések határán | ||||
Marosi Katalin | 2015 | Rejtélyes felülnézet | ||||
Sörös Rita | 2015 | Efemer szobrászat Alkotói gondolat – anyagválasztás – kifejezés |
||||
Ludmány Emilné Papp Györgyi | 2015 | A vonósnégyes klasszikus modelljének megszületése Haydn Op.33-as vonósnégyes sorozata, mint fordulópont a kvartettirodalomban |
||||
Pólus László | 2015 | A Gordonka Szerepe A Képalkotásban Richard Strauss Szimfonikus Költeményeiben | ||||
Farkas István Péter |
2014 | Rézfúvós hangszerek története Magyarországon | ||||
Lenkey-Tóth Péter |
2014 | Az elbeszélt és az elbeszélő én | ||||
Koppányi Zsolt | 2014 | A zenekari fúvóshangzás fejlődése a rézfúvós basszushangszerek tükrében: a szerpent, az ophikleid és a cimbasso virágkora, a tuba térhódítása | ||||
Kornfeld Zoltán | 2013 | A szvit műfajának megjelenése Bach életművében, a gordonkára írt Hat Szólószvit elemzése (BWV 1007-1012) | ||||
Győriványi Ráth György | 2013 | Mahler Symphoniai költemény két részben című művének átalakulása 1. szimfóniává | ||||
Nyári Zsolt | 2013 | Idő és szobrászat | ||||
Drahos Béla | 2013 | A klasszikus fuvolahang | ||||
Orosz Klára | 2012 | Participatív művészeti stratégiák (Képmelléklet) |
||||
Horváth Csaba Árpád | 2012 | Public art, avagy a köztéri művészet demokratizálódása | ||||
Jo Kley | 2012 | Energy in Form | ||||
Bali János | 2012 | A barokk furulya Magyarországon | ||||
Hadházy Gergely | 2011 | Kettős horizont | ||||
Burkus Judit | 2011 | Rácsok és hálók | ||||
Fodor Pál | 2011 | Kettő és fél dimenzió | ||||
Mészáros Gergely | 2011 | Kép és egzisztencia | ||||
Guttman Barbara | 2011 | The Change of Power Paradigm in Art Education Art Education and Non Violent Communication |
||||
Tari Eszter | 2010 | Hagyományok a közép-jávai kortárs festészetben Doktori kiállítás |
||||
Varga Tünde | 2010 | A festett kép mint az emlék tere A doktori dolgozat képei külön Doktori kiállítás |
||||
Appelshoffer Péter |
2009 | A festészet igenlésének lehetőségeit a művészet alkonyán | ||||
Menasági Péter | 2009 | A Tengely. A precesszáló mozgás a szobrászatban | ||||
Ernszt András | 2009 | Rétegződések. Múlt és jelen a festészetoktatásban | ||||
Balázs Péter | 2009 | Tér - Táj - Tűz | ||||
Szunyogh László | 2009 | A Kék lovas csapásán | ||||
Benedek Barna | 2009 | Anyag és káprázat | ||||
Krámli Márta | 2008 | Fényszobrászat a fénymegismerés történetének tükrében Az értekezés képei |
||||
Erős István |
2008 | A természetművészet különböző megközelítési módjai Keleten és Nyugaton | ||||
Bartek Péter Pál | 2008 | Betegség és képzőművészet | ||||
Lukács József | 2008 | A fa mint személyes anyagválasztás | ||||
Kavecsánszki Gyula | 2008 | A monumentális tusfestészet | ||||
Vásárhelyi Zsolt | 2008 | Idő a képen | ||||
Lieber Erzsébet | 2008 | Papír - Anyag - Médium | ||||
Füzesi Heierli Zsuzsa |
2008 | Anyagérzet - Anyagszerűség | ||||
Ficzek Ferenc | 2008 | A valóság mint képalkotó elem | ||||
Jancsikity József | 2008 | Kiűzetés a Paradicsomból | ||||
Rezsonya Katalin | 2008 | Tér és hely az alkotófolyamat és a műalkotás kontextusában | ||||
Raffay Réka | 2006 | A színképzés módszerei a festészetben |