Doktori disszertációk
Doktorálók (témavezetők) | Év | Tézisek | English summary | Értekezés címe Doktori mestermunka és kiállítás anyaga | Doktori dolgozat (HU) | |
Ecsedi Zsolt | 2024 | A fény mint alkotói eszköz - A kortárs művészeti alkotásokban anyagként használt fény | ||||
Hegyvári Dávid Péter | 2024 | Igazságkereső művészet - A megismerés, az alkotás és a cselekvés egysége | ||||
Paragi Éva | 2024 | Geometrikus játékosság - Kombinatorika a kortárs magyar képzőművészetben | ||||
Szepesi Gábor Bence | 2024 | A szaxofon hangzásvilágának sajátosságai és használata, magyar zeneszerzők 1995 után, szaxofon kvartettre írt műveinek tükrében | ||||
Gazdik Péter | 2024 | „Itt ragadtunk, szeretünk itt élni” Személyes és társadalmi találkozása az otthon terében | ||||
Seres Borbála | 2024 | Alternatív utak az előadóművészi munka terén – A mentális tréning szerepe a hatékony színpadi felkészülésben | ||||
Varga Dóra | 2024 | A felszín alatt - Szinkron érzékelések, üveg felhasználásával a művészetben | ||||
Ritter Zsófia | 2024 | Átiratkészítés klasszikus gitártrióra | ||||
Demeniv Mykhaylo Igorovics | 2024 | A harmonikarepertoár alakulása, bővítésének lehetőségei - Az átiratok szerepe a harmonikarepertoárban | ||||
Bóbics Diána | 2024 | Sean Scully absztrahált világa Köztes lét valóság és illúzió határán | ||||
Tayler Patrick Nicholas | 2024 | Testutópiák A kortárs emberábrázolás felvetései | ||||
Vető Orsolya Lia | 2024 | A mozdulat memóriája Adalékok a kortárs gesztusalapú festészet értelmezéséhez | ||||
Babinszky Csilla | 2024 | Interferencia-mintázatok A művészi kommentár és a kortárs alkotói praxis | ||||
Gnándt Ferenc | 2024 | Töredék, avagy a felszabadult néző jelensége a kortárs képzőművészetben | ||||
Fejős Miklós | 2024 | Egy kertészeti projekt lehetséges értelmezései - A szekszárdi körforgalmi szőlőültetvény | ||||
Fekete Dénes | 2024 | A szenvedés képi narratívája a fotográfia és a képzőművészet tükrében | ||||
Károlyi Katalin Klára | 2023 | Ligeti György: Síppal, dobbal, nádihegedűvel | ||||
Körtesi András Károly | 2023 | Prozódia és interpretáció A prozódia elemei és előadói implikációi Bartók Béla egyes énekhangra és zongorára írt műveiben | ||||
Pertics Flóra | 2023 | Ügyes kéznek nincsen párja A kortárs hímzőművészet jellemző témái és tendenciái | ||||
Varga Ferenc | 2023 | Historikus kürthangzás és interpretációs lehetőségek a kortárs előadóművészetben | ||||
Imreh Sándor | 2023 | A modern graffiti kiterjedései Plurális rétegek a nyilvánosság terében | ||||
Beregi András | 2023 | A tuba szólóhangszerként való elterjedése és alkalmazásai | ||||
Balázs József Tamás | 2023 | MŰ - HELY Mű és környezet kölcsönhatása | ||||
Tóth Gábor Álmos | 2023 | XVII. századi itáliai basso continuo klasszikus gitáron | ||||
Maljusin Mihály | 2023 | Megjegyzések a négyzetrács problémaköréhez A rácsozatosság mint szemléleti mód és szerkezeti elv | ||||
Mikó Szilvia | 2023 | Neotonalitás és eklekticizmus a kortárs magyar operában. Gyöngyösi Levente: A gólyakalifa | ||||
Tóth Zsuzsa | 2023 | Emlékezetdiskurzus és identitáskeresés Gondolatok a rendszerváltást követően megjelent magyar kritikai művészettel kapcsolatban | ||||
Varga-Deák Márta | 2023 | Zathureczky Ede: Művészember-mesterember A Hubay-iskola egyedi jellemvonásainak lenyomata Zathureczky Ede és Pauk György előadói stílusában a portamentó használatából kiindulva | ||||
Zsin Bence | 2023 | A megtalált hely Megérkezések szekvenciái | ||||
Saller-Szőke Noémi | 2023 | A szaxofon-cselló párosának kamarazenei lehetőségei A két hangszer hangszínbeli illeszkedésének bemutatása Edison Denisov szonátáján és a Misstiq Duónak komponált műveken keresztül | ||||
Sinka Krisztina | 2023 | Kósa György Kínai dalok-sorozatainak interpretációs elemei művészetpszichológiai megközelítésben | ||||
Solymosi Péter | 2023 | Fanfár – trombita A trombita szólamjáték legjellegzetesebb tematikája, a fanfárjáték jellemzői a klasszikus kor végéig | ||||
Hoffner Tibor | 2023 | Textúrák a férfikari kórusirodalomban a romantikától napjainkig | ||||
Rózsa Bernadett | 2023 | A magyar népzene autentikus formáinak megjelenései a XX. századi kóruszenében | ||||
Ifj. Bánfalvi Béla | 2023 | A francia csellóiskola metodikai elemzése - André Navarra tanításának technikai alapjai | ||||
Fűkő Béla | 2022 | A szobrokba kódolt világkép - A látványt felépítő energetikai viszonyok a szobrászatban, a Ji King energetikai struktúráinak és interpretációinak tükrében | ||||
Hámori Anett | 2022 | A háború és a migráció problémája a kortárs művészetben - A hiány, mint képalkotó eszköz | ||||
Zrínyi Orsolya | 2022 | Auer Lipót szellemi öröksége - Művészetének és pedagógiai munkásságának korszakot meghatározó és azon túlmutató hatásai, az Auer hegedűiskola | ||||
Illés Eszter | 2022 | II. Frigyes szerepe a fuvola irodalomban, a kultúra-mecenatúra jelentősége a porosz királyi udvarban | ||||
Szendrői Zsuzsanna | 2022 | A szaxofonirodalom alakulása 1970-ig | ||||
Lázár Zsófia | 2022 | 18. századi egybillentyűs fuvolán alkalmazott artikulációs technikák - Szimpla-, dupla- és triplanyelv korabeli francia, német és angol források alapján | ||||
Győrffy László | 2022 | Poszthumán stratégiák - Transzgresszív etika és esztétika a kortárs testábrázolásban | ||||
Kalmár Zoltán | 2022 | Szőllősy András rézfúvós kamarazenéje | ||||
Barabás Zsófia | 2022 | Mindenki tud rajzolni – A közlésvágy, a belső látás és a szabadság | ||||
Gergely Réka Erzsébet | 2021 | Sculptura Una – Vizsgálódások a kultúrák megosztottságáról és a szobrászat egységéről | ||||
Bicskey László | 2021 | Zene a lélek tükrében - Szemelvények Bach, Mozart és Haydn vonósirodalmából | ||||
Kiss-Szabó Viktória | 2020 | Takács Jenő: Tarantella zongorára és zenekarra Op. 39. - Műelemzés | ||||
Pintér András Ferenc | 2020 | A festői gesztusrendszerek értelmezése, különös tekintettel a faktúrára és matériára | ||||
Szabó Klarissza Médea | 2020 | Formahatások A tér és a térben megjelenő formák hatása az emóciókra | ||||
Szántó István | 2020 | A népi kultúra metamorfózisa A népi díszítő és tárgykultúra megjelenése a magyar képzőművészetben | ||||
Nagyné Fábián Tímea | 2019 | Jeney Zoltán örökségének jelentősége a magyar zeneművészetben | ||||
Tóth Emília | 2019 | Antonio Caldara: La passione di Gesù Cristo Sepolcro két stílus határán: a stile mixto elemei az olasz és német stílus szintézisében | ||||
Bakos Tibor | 2019 | Az orosz és ukrán harsonaiskola kialakulása a kezdetektől napjainkig | ||||
Váradi Zita | 2018 | A 19. századi vígopera női szerepkörének eredete, stiláris és interpretációs kérdései Norina, az összetett vígoperai nőalak megtestesítője | ||||
Lucza Zsigmond | 2018 | Médiumidézés Transzmediális tendenciák az ezredforduló hazai kortárs festészetben | ||||
Sziksz Eszter | 2018 | Megfogni a megfoghatatlant Avagy az idő és az emlékek múlandósága | ||||
Arnóth Zoltán | 2017 | A klarinét hangja a zenekarban | ||||
Balatoni Sándor | 2017 | A kórus és az orgona árnyékában Lisznyay Szabó Gábor életművének rendszerezése és elemzése | ||||
Bakos András | 2017 | A társadalmi média szerepe az online művészet fejlődésében Kollaboratív tendenciák az online művészetben | ||||
Boros Miklós János | 2016 | Személyes képmások Az intuitív tér- és képélményről szobraim tükrében | ||||
Ladányi-Tóth Miklós | 2016 | Ornamentika a kortárs képzőművészetben A kortárs képzőművészeti alkotások minta-felhasználási eljárásai | ||||
Bodonyi József | 2016 | Sodródó képzelet A műalkotás az emlékezet és a képzelet határán | ||||
Mátis Rita | 2016 | Festő és modell ugyanaz avagy miért festi magát a festő | ||||
Palatinus Dóra | 2016 | A köztéri művészet szerepváltozásai | ||||
Horváth Erzsébet | 2016 | Kölcsönös áthatások – A transzparencia a kortárs képzőművészetben (Képmelléklet) | ||||
Márton Enikő | 2015 | Szín-terek a külső és a belső kiterjedések határán | ||||
Marosi Katalin | 2015 | Rejtélyes felülnézet | ||||
Sörös Rita | 2015 | Efemer szobrászat Alkotói gondolat – anyagválasztás – kifejezés | ||||
Ludmány Emilné Papp Györgyi | 2015 | A vonósnégyes klasszikus modelljének megszületése Haydn Op.33-as vonósnégyes sorozata, mint fordulópont a kvartettirodalomban | ||||
Pólus László | 2015 | A Gordonka Szerepe A Képalkotásban Richard Strauss Szimfonikus Költeményeiben | ||||
Farkas István Péter | 2014 | Rézfúvós hangszerek története Magyarországon | ||||
Lenkey-Tóth Péter | 2014 | Az elbeszélt és az elbeszélő én | ||||
Koppányi Zsolt | 2014 | A zenekari fúvóshangzás fejlődése a rézfúvós basszushangszerek tükrében: a szerpent, az ophikleid és a cimbasso virágkora, a tuba térhódítása | ||||
Kornfeld Zoltán | 2013 | A szvit műfajának megjelenése Bach életművében, a gordonkára írt Hat Szólószvit elemzése (BWV 1007-1012) | ||||
Győriványi Ráth György | 2013 | Mahler Symphoniai költemény két részben című művének átalakulása 1. szimfóniává | ||||
Nyári Zsolt | 2013 | Idő és szobrászat | ||||
Drahos Béla | 2013 | A klasszikus fuvolahang | ||||
Orosz Klára | 2012 | Participatív művészeti stratégiák (Képmelléklet) | ||||
Horváth Csaba Árpád | 2012 | Public art, avagy a köztéri művészet demokratizálódása | ||||
Jo Kley | 2012 | Energy in Form | ||||
Bali János | 2012 | A barokk furulya Magyarországon | ||||
Hadházy Gergely | 2011 | Kettős horizont | ||||
Burkus Judit | 2011 | Rácsok és hálók | ||||
Fodor Pál | 2011 | Kettő és fél dimenzió | ||||
Mészáros Gergely | 2011 | Kép és egzisztencia | ||||
Guttman Barbara | 2011 | The Change of Power Paradigm in Art Education Art Education and Non Violent Communication | ||||
Tari Eszter | 2010 | Hagyományok a közép-jávai kortárs festészetben Doktori kiállítás | ||||
Varga Tünde | 2010 | A festett kép mint az emlék tere A doktori dolgozat képei külön Doktori kiállítás | ||||
Appelshoffer Péter | 2009 | A festészet igenlésének lehetőségeit a művészet alkonyán | ||||
Menasági Péter | 2009 | A Tengely. A precesszáló mozgás a szobrászatban | ||||
Ernszt András | 2009 | Rétegződések. Múlt és jelen a festészetoktatásban | ||||
Balázs Péter | 2009 | Tér - Táj - Tűz | ||||
Szunyogh László | 2009 | A Kék lovas csapásán | ||||
Benedek Barna | 2009 | Anyag és káprázat | ||||
Krámli Márta | 2008 | Fényszobrászat a fénymegismerés történetének tükrében Az értekezés képei | ||||
Erős István | 2008 | A természetművészet különböző megközelítési módjai Keleten és Nyugaton | ||||
Bartek Péter Pál | 2008 | Betegség és képzőművészet | ||||
Lukács József | 2008 | A fa mint személyes anyagválasztás | ||||
Kavecsánszki Gyula | 2008 | A monumentális tusfestészet | ||||
Vásárhelyi Zsolt | 2008 | Idő a képen | ||||
Lieber Erzsébet | 2008 | Papír - Anyag - Médium | ||||
Füzesi Heierli Zsuzsa | 2008 | Anyagérzet - Anyagszerűség | ||||
Ficzek Ferenc | 2008 | A valóság mint képalkotó elem | ||||
Jancsikity József | 2008 | Kiűzetés a Paradicsomból | ||||
Rezsonya Katalin | 2008 | Tér és hely az alkotófolyamat és a műalkotás kontextusában | ||||
Raffay Réka | 2006 | A színképzés módszerei a festészetben |