Zenepedagógiai és -pszichológiai kutatócsoport
Munkatársaink
Bandi Szabolcs Ajtony, dr.Bredács Alice Mária, Dr. Gocsál Ákos, dr. Pais Ella Regina, Varga Lajos, Prof. Vas Bence, Kemény Viktor
Konferencia
VI. térZENEtér - zene a társas térben konferencia. PTE MK Zeneművészeti Intézet, Pécs, 2022. november 4. Absztraktfüzet (pdf)
V. térZENEtér - zene a társas térben konferencia. PTE MK Zeneművészeti Intézet, Pécs, 2021. október 15. Absztraktfüzet (pdf)
IV. térZENEtér - zene a társas térben konferencia. PTE MK Zeneművészeti Intézet, Pécs, 2021. március 18. Absztraktfüzet (pdf)
III. térZENEtér - zene a társas térben konferencia. PTE MK Zeneművészeti Intézet, Pécs, 2019. október 26. Absztraktfüzet (pdf)
Szakmai hét – Mesterkurzus. 2021. tavasz, PTE MK Zeneművészeti Intézet, Pécs, 2021. március 16. - A tudományos előadások összefoglalói (pdf)
- Dr. Bredács Alice: A pozitív pszichológia pedagógiai művészetpedagógiai aspektusai és a szemléletváltás igénye a pedagógiában című előadásáról. (20-21. oldal)
- Dr. Raffay Endre és Németh Szilvia: Interkulturális tanulás – a művészeti és kulturális nevelés területén működő UNESCO obszervatóriumok európai hálózatának célja és módszerei című előadásáról. (203. oldal)
A kutatócsoport legújabb publikációi:
Munkatársaink publikációi | |
Bredács Alice | |
• | Bredács Alice (2017): Élettér: A pszichológiai immunitás vizsgálata a zenetanári pályára készülők és a szakértő mentortanárok körében. Az előadás elhangzott a "térZENEtér" Zene a társas térben tudományos konferencián, PTE MK ZMI, Pécs, 2017.11.11. |
• | Bredács Alice (2017): A pozitív pszichológia pedagógiai és művészetpedagógiai aspektusai és a szemléletváltás igénye a közoktatásban. Parlando, 6. sz. |
• | Bredács Alice (2017): Rendszerelvűség, mérési és értékelési modellezés és stratégiák a művészeti nevelésben. In: Károly Krisztina és Homonnay Zoltán (szerk): A tanulás és a tanítás értékelése. Kiadta az ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 284-296. |
• | Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda és Bredács Alice (2016): Problem-Based Learning and Teaching in Construction-Oriented Secondary Vocational Education. Practice and Theory in Systems of Education, 11(3.) 174-193. URL: https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ptse.2016.11.issue-3/ptse-2016-0018/ptse-2016-0018.pdf |
• | Bredács Alice (2016): Psychological Immunity Research to the Improvement of the Professional Teacher Training’s National Methodological and Training Development. PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 11(2) pp. 118-141. |
• | Bredács Alice(2016): A probléma alapú tanulás és tanítás iránti igények és lehetőségek a középfokú építőipari szakképzésben. (Társzerző: Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda), Iskolakultúra, 26. évf. 7–8. szám. 100–119. |
• | Bredács Alice (2016): Térszemlélet |
• | Bredács Alice (2016): A rendszerelvűség és a modellezés szerepe a mérésben és az értékelésben |
• | Bredács Alice (2015): A hagyományos és az IKT-vel támogatott mérés és értékelés a szakképzésben. Digitális tananyag. Digitális tananyagok standardjai Tamop 412 B. |
• | Bredács Alice (2015): A pszichológiai immunitás vizsgálatának eredményei a szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztéséhez. Kutatási beszámoló. In. Daruka Magdolna (szerk., 2015): A tanári szerep változásának háttértényezői a szakképzésben. (TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0012, „Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képtésfejlesztéséhez”) Kiadta a Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest. |
• | Bredács Alice (2013): Mit jelenthet a Ph.D. hallgatók virtuális hálózatának honlapja egy műszaki és művészeti tanárképzésben tanító bölcsész számára. (Vitaindító előadás teljes szövege. Az előadás helye: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Dr. Halasy-Nagy József Aula) |
• | Bredács Alice (2012): A zene, tánc, színművészet, képző- és iparművészet területein képzésben részesülő 14–16 éves tehetséges tanulók csoportjaira jellemző tulajdonságok vizsgálata pszichometriai és pedagógiai eszközökkel és az eredmények felhasználása a tehetségfejlesztésben című PhD értekezés összefoglalója |
• | Bredács Alice és Kárpáti Andrea (2012): A 14–16 éves művészeti képzésben részesülő tanulók pszichológiai immunkompetenciája és ennek integrációja a művészeti neveléssel. Magyar Pedagógia, 112.évf., 4. szám 197–219. |
• | Bredács Alice (2010): A hazai művészeti tehetségfejlesztés iskolarendszere. Neveléstörténet, 8. évf. 1–2. szám, 5–31. |
• | Bredács Alice (2009): Az érzelmi intelligencia és fejlesztése az iskolában – különös tekintettel a tehetséggondozásra.Iskolakultúra, 19. évfolyam, 5–6 szám, 55–72. |
• | Bredács Alice (2009): A gyermektanulmányi mozgalommal a kísérleti pedagógiával és a művészetpedagógiai reformokkal kapcsolatos nemzetközi kitekintés. Neveléstörténet, 6. évf., 1–2. szám, 53–68 |
Gocsál Ákos | |
• | Gocsál Ákos – Marusenko, Svetlana – Galambosné Tiszberger Mónika (2019): Listener differences in speaker age estimation. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 19 : 1 pp. 1-23. |
• | Gocsál Ákos (2019): A hangos olvasás időviszonyainak vizsgálata különböző életkorú férfi beszélőknél. BESZÉDKUTATÁS 27. pp. 259-271. |
• | Gocsál Ákos (2019) A Praat beszédelemző szoftver alkalmazásának lehetőségei a hangtan oktatásában. In: Karlovitz, János Tibor - VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia : Program - Tartalmi Összefoglalók. Komárno, Szlovákia : International Research Institute s.r.o., (2019) p. 36 , 1 p. |
• | Gráczi Tekla Etelka – Gósy Mária – Huszár Anna – Damásdi Nóra – Gocsál, Ákos (2019): A beszédjellemzők változása az életkor és nem függvényében. Absztakt. In: MANYE XXVII. (2019) pp. 70-70. , 1 p. |
• | Gráczi Tekla Etelka – Gósy Mária – Krepsz Valéria – Huszár Anna – Damásdi Nóra – Markó Alexandra – Gocsál Ákos (2019): Voice patterns associated with age and gender of speakers across the lifespan. In: 3rd Phonetics and Phonology in Europe PaPE pp. 184-185. , 2 p. |
• | Szeteli Anna - Gocsál, Ákos – Alberti, Gábor (2019): Szemafor hát!: Discourse Marker hát as a Semaphore JELENTÉS ÉS NYELVHASZNÁLAT 6 : 1 pp. 33-63. , 31 p. |
• | Szeteli Anna – Gocsál Ákos – Szente Gábor – Alberti Gábor (2019): Vocal Differentiation of Segmentally Identical Expressions in Hungarian. Absztrakt. In: The International Conference on the Structure of Hungarian 14 (2019) p. 1 |
• | Szeteli Anna – Gocsál Ákos – Szente Gábor – Alberti Gábor (2019): Érzelemelemzés diskurzusjelölő-használat alapján In: Dodé, Réka; Kleiber, Judit (szerk.) A számítógépes és kísérletes nyelvészet új útjai és korszerű eszközei. |
• | Gocsál Ákos – Bandi Szabolcs (2018) An assessment of pre-service teachers' entering beliefs about the teacher's role. In: Váradi, Judit; Szűcs, Tímea (szerk.) A zenepedagógia múltja, jelene és jövője Debrecen, Magyarország : Debreceni Egyetemi Kiadó, (2018) pp. 259-273. , 14 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): Speaker age estimation by musicians and non-musicians. In: Gósy, Mária; Gráczi, Tekla Etelka (szerk.) Challenges in analysis and processing of spontaneous speech. Budapest, Magyarország : Research Institute for Linguistics, Hungarian Academy of Sciences (RIL HAS) pp. 185-205. , 21 p. |
• | Gocsál Ákos – Vas Bence (2018): Music Teacher Education and Training of Mentors at the University of Pécs. In: 33rd ISME World Conference : Life's Journey through Music. Absztrakt. Baku, Azerbajdzsán. pp. 64-64. , 1 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): An acoustic analysis of stress in texts read by musicians and non-musicians. In: 33rd ISME World Conference : Life's Journey through Music. Absztrakt. Baku, Azerbajdzsán. pp. 63-63. , 1 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): A beszélő személy testmagasságának szubjektív becslése hangja alapján. In: Dombi, Judit; Farkas, Judit; Gúti, Erika (szerk.) Aszimmetrikus kommunikáció - aszimmetrikus viszonyok. Bicske, Magyarország : SZAK Kiadó, (2018) pp. 1136-1154. , 18 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): Fonetikai olvasókönyv (szerk. Bóna Judit). Recenzió. ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 18 : 1 pp. 1-3. , 3 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): Egyes testalkati paraméterek és a kitöltött szünetek formánsszerkezete közötti összefüggés vizsgálata férfi beszélőknél. BESZÉDKUTATÁS 26 pp. 63-84. , 21 p. |
• | Gocsál Ákos (2018): A beszélő hangja a társas térben. In: Vas, Bence (szerk.) térZENEtér : Zene a társas térben tudományos konferencia. Pécs, Magyarország : Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar, (2018) pp. 113-125. , 12 p. |
• | Gocsál Ákos – Bandi Szabolcs (2017): An assessment of student teachers’ entering beliefs about the teacher’s role. Absztrakt. PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT 2017 : 5 |
• | Gocsál Ákos (2017): Az artikulációs tempó és az átlagos alaphang szerepe a beszélő életkorának megbecslésében. BESZÉDKUTATÁS 25 pp. 151-167. |
• | Gocsál Ákos (2016): Szintetizált [ɔ], [ɛ] és [aː] hangok által keltett benyomások és életkorbecslések vizsgálata. BESZÉDKUTATÁS 24 pp. 103-120. , 18 p. |
• | Gocsál Ákos (2016): The Use of Concept Maps in Creating a Short Video with Students. PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 11 (2) pp. 71-82. |
• | Gocsál, Ákos (2015): IKT-használat a szakiskolában. In: A tanári szerep változásának háttértényezői a szakképzésben. Szerk.: Daruka Magdolna. Budapest: Budapesti Corvinus Egyetem. 128-149. |
• | Gocsál Ákos (2014): Az artikulációs tempó vizsgálata régi magyar filmekben. BESZÉDKUTATÁS 22. pp. 144-154.Az artikulációs tempó vizsgálata régi magyar filmekben |
• | Gocsál Ákos – Tóth Renáta (2013): Development of student competences by creating an instructional video: presentation of a case. PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 8 : 4 pp. 316-330. , 15 p. |
• | Gocsál Ákos (2012): A beszéd alaphangmagasságának mérése spontán beszédből és izolált sva hangokból, férfi és női beszélőknél. In: Markó Alexandra (szerk.) Beszédtudomány: Az anyanyelv-elsajátítástól a zöngekezdési időig. Budapest: ELTE BTK-MTA Nyelvtudományi Intézet. pp. 316-331. |
• | Gocsál Ákos (2011): Videofelvétel készítése egy multimédiás bemutatóhoz projektmódszerrel. Videofelvétellel, óravázlattal dokumentált mintaóra tanárképzéshez, tanártovábbképzéshez, TÁMOP pályázat keretében. 2011. |
• | Gocsál Ákos (2011): Internetes galéria készítése projektmódszerrel. Fényképekkel, óravázlattal dokumentált mintaóra, tanárképzéshez, tanártovábbképzéshez,TÁMOP pályázat keretében. 2011. |
Pais Ella Regina | |
• | Pais Ella Regina: A Z-generacio tudomanykommunikacioja |
Vas Bence | |
• | Vas Bence: Adrian Le Roy zsoltárkíséretei és a goudimeli zsoltárok átiratai, + mellékletek, Pécs, 2020. |