Ugrás a tartalomra

A PTE tájékoztatója a nyelvvizsga hiányában át nem vett oklevelek ügyintézéséről

 

 

A Kormány tájékoztatója a nyelvvizsga hiányában át nem vett oklevelek ügyintézéséről


Az új koronavírus által okozott járvány az egész világot, így hazánkat is sújtja. A Kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy megvédje a magyar emberek egészségét és életét.

A magyar emberek egészségének és életének megóvása mellett a Kormány kiemelten fontosnak tartja a vírus által okozott gazdasági károk enyhítését, a munkahelyek megőrzését, a munkahelyteremtést, a gazdaság beindítását, ezért Gazdaságvédelmi Akciótervet dolgozott ki.

A Gazdaságvédelmi Akcióterv munkahelyteremtési programjának részeként valamennyi hallgató/volt hallgató mentesül az előírt nyelvvizsga kötelezettség teljesítése alól, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesz, vagy tett, de az oklevél megszerzésének feltételéül előírt nyelvvizsgát nem tette le.

A mentesség érvényes a régi főiskolai és egyetemi képzésekre, a felsőoktatási szakképzésre, az alapképzésre, a mesterképzésre és az osztatlan képzésre is. A mentesség akkor is érvényes, amennyiben az adott képzésen esetleg több nyelvvizsga megléte az előírás, vagy felsőfokú, illetve szakmai nyelvvizsga van előírva.

Egyes esetekben – különösen a régebben záróvizsgázottak esetében – szükség lehet az oklevél kiállításhoz adategyeztetésre, mivel az oklevél közokirat, ezért csak az aktuális adatokkal kerülhet kiállításra. Az adategyeztetésben kérjük szíves együttműködésüket!


Tisztelettel:

Prof. Dr. Bódis József
felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkár
Innovációs és Technológiai Minisztérium

 


 

A Pécsi Tudományegyetem tájékoztatója a nyelvvizsga hiányában át nem vett oklevelek ügyintézéséről


A Kormány Gazdaságvédelmi Akciótervének munkahelyteremtési programja részeként valamennyi hallgató/volt hallgató mentesül az előírt nyelvvizsga kötelezettség teljesítése alól, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesz, vagy tett, de az oklevél megszerzésének feltételéül előírt nyelvvizsgát nem tette le.

A PTE megkezdte a szükséges nyomtatványok beszerzését, így amint azok megérkeznek, és az adategyeztetés sikeresen lezárul, haladéktalanul kiállítjuk és postázzuk az oklevelet. Az oklevél elkészültéről és a postázásról értesítést küldünk az Ön által megadott, jóváhagyott email címre.

Kérjük, hogy amennyiben sikeresen záróvizsgázott a Pécsi Tudományegyetem (PTE) valamely szakán, de nyelvvizsga hiányában nem kapta meg oklevelét, kezdje meg az adategyeztetést, az alábbi módokon.

Az adategyeztetéshez szüksége lesz a személyi igazolványának, lakcímkártyájának, érettségi bizonyítványának/vagy alapképzéses oklevelének, záróvizsga jegyzőkönyvének, szakirányú továbbképzés esetén bemeneti oklevelének fényképére vagy szkennelt képére.


A PTE volt és jelenlegi hallgatói számára két lehetőség áll rendelkezésre:

1. Amennyiben ismeri a NEPTUN Tanulmányi Rendszerhez a belépési adatait (EHA, vagy Neptun kód és Jelszó), akkor az neptun.pte.hu oldalon a hallgatói webre belépve a kérvények menüponton kezdeményezheti az adategyeztetést.

Belépési segédlet link: https://neptun.pte.hu/hu/segedlet/adategyeztetesi_kerelem_elerese

2. Amennyiben nem emlékszik a belépési adataira, akkor az alábbi linket használja:

https://neptun-web1.tr.pte.hu/UniPoll/Survey.aspx?surveyid=256896979&lng=hu-HU

Az űrlap kitöltéséhez szükséges okmányok másolatát a kérvényben fel kell tölteni, azok nélkül a kérvényt nem lehetséges leadni.

Ezért szeretnénk a figyelmet felhívni, hogy a kitöltés  megkezdése előtt készítsék elő a következő okmányok szkennelt változatát:

  •  Személyazonosságot igazoló okmány (Személyazonosító igazolvány/útlevél/vezetői engedély) másolata  - a legjobb a személyi igazolvány lenne
  •  Lakcímkártya másolata
  •  Érettségi bizonyítvány/oklevél másolata (alapképzés v. egyetemi képzés esetén az érettségi bizonyítvány, a mesterképzéshez, illetve a szakirányú és egyetemi kiegészítő képzésekhez pedig oklevél feltöltése szükséges)


A beérkezett adatközlő, igénylő lapok feldolgozását megkezdjük, a beérkezés sorrendjében, ütemezetten adjuk ki azokat.

A járványügyi helyzet végéig postai úton küldjük meg az okleveleket. Amennyiben a veszélyhelyzet utáni időszakban személyesen szeretné átvenni oklevelét, kérjük, az adategyeztető űrlapon jelezze.

Az Oktatási Hivatallal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen azon dolgozunk, hogy az oklevelek kiállítása minél gördülékenyebben megvalósuljon.

Kérdés esetén kérjük, forduljon a Tanulmányi Osztály kollégáihoz.


Tisztelettel:

Dr. habil Lengyel Péter
A Művészeti Kar dékánja